31 Mart 2015 Salı

KİTAPLIĞIMIZIN YEPYENİ ÜYELERİ



Çok sevgili dostumun, üniversiteden bana yadigar 3 güzel insandan birinin aldığı kupam.
Senelerimin sırdaşı, canımın içi güzel dostumun, bacımın bana hediyesi battaniyem.
Ve benim kendime hediyelerim kitaplarım :)
Mental olarak kendini iyi hissetmek, hayatın dolu dolu geçmesi için çok önemli. Hayatımın son 6-7 ayını hayal kırıklıklarıyla geçirdim, denedim olmadı. Hala bir işsizim ama yeni hayallerim ve kitaplarım var. Bunlardan biri İskender Pala'nın "Efsane" si. Alalı çok oldu. İlk 50 sayfada denizcilik terimleri fazla olunca ben okumayıp kenara bıraktım. Önyargılarımdan dolayı uzun bir sürede ellemedim. Sonra dedim ki al eline ve başla bakalım. İki akşamda 180 sayfa ilerledi. Ve  en beğendim, çok beğendim. 1500'lerin efsane reisleri Barba Rossa (kızıl sakal) kardeşler ve iki genç endülüs müslümanı arasındaki hakiki aşk. Kral Fernando ve karısı Aragonlu kirli İsabella'nın katlettirdiği endülüslü müslümanlar ve yahudiler. Endülüs'ün son İslam Devleti ve ilim merkezi Gırnata Emirliğinin yok oluşu ve hepsinden kurtulmayı başaran iki çocuk, iki genç, iki ömür ve sonunda bir çift...
Oldukça maceralı, gizemli, denizaşırı bir hikayeydi. Sonlara doğru şaşırtan, gerçek mi bu hikaye yoksa efsane için yapılan bir kurgu mu?  diye düşündüren güzel bir roman.
Ben her zaman şöyle yaparım: Kitabı açarım ama tersten. En önce son sayfasını okurum. Bir vuslat mı var yoksa ayrılık mı diye. Burada ikiside vardı, ikisi de tadındaydı, en sevdiğim şekilde mutlu sonla bitti.

Şuanda da bir kişisel gelişim kitabı olan "Normal Değilim Normalden Daha İyiyim" isimli kitabı okuyorum. Genelde herkes uyuyunca, ev sakinleşince, hafif bir müzik eşliğinde... Bakalım bu kitaptan neler öğreneceğiz ???


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder